Je umělá inteligence budoucnost?
Jedním z hlavních témat současnosti je umělá inteligence. Kde je její místo v oblasti cestovního ruchu?
Možná i vy jste už narazili na téma umělé inteligence. Kolik pracovních míst nahradí AI a roboti? Jak je možné umělou inteligenci využít v oblasti hotelnictví a cestovního ruchu?
1. Zákaznický servis
Roboti, kteří vítají u vstupu do hotelu, robotičtí recepční, nebo robot, který vám poradí, kam v blízkosti vyrazit na výlet, za dobrým jídlem, nebo zajímavou událostí. Robotický Concierge je na vzestupu. Například Hilton v jednom ze svých hotelů představil robota Connie. Ten si s vámi rád popovídá a porádí třeba se zajímavými památkami v okolí. Connie mění svou barvu očí podle toho, jakou emoci potřebuje předat, používá gesta a snaží se hostu maximálně přizpůsobit. Učí se, čím víc s ním hosté mluví, tím odpovídá rychleji a srozumitelněji.
2. Chatboti a voiceboti.
Jistě jste už na nějakého chatbota narazili. Například na stránkách e-shopů vám vyskočí okno pro zprávu, kde se vás ptají, zda něco hledáte, nebo potřebujete pomoct. Novější verze voicebotů pracují například na telefonní lince a už je nerozeznáte od lidí. Takoví pomocníci umí hosta provést celou rezervací, nebo dodat informaci o dostupnosti ubytování a službách.
3. Analýza dat
Umělá inteligence dokáže efektně a rychle zpracovat data získaná od hostů nebo potenciálních zákazníků a využít je ve váš prospěch. Nejde jen o zlepšení zážitků a zvýšení pohodlí, ale uměla inteligence může naboostit vaše podnikání. Dokáže například dynamicky pracovat s cenami na základě získaných dat. Můžete zjistit jejich oblíbené rádio, snídaňové menu, koktejl na baru a přichystat akční nabídky, nebo upravit svou nabídku a například omezit plýtvání.
4 Chytrá zařízení a udržitelnost
Zákazník může ovládat na tabletu nebo v chytré aplikace na svém telefonu světla, klimatizaci nebo si objednávat služby na pokoj. V appce může zároveň sbírat body ve vašem věrnostním programu, vy můžete nadále sbírat data, díky kterým lze vylepšit jeho zážitek z pravidelného pobytu ve vašich zařízeních. Mobilní telefony také mohou sloužit jako klíč k pokoji. Plastové karty jsou čím dál víc vnímány jako nehygienické a neekologické. V současné době má více než milion hotelů nějakou verzi zámku, která podporuje digitální klíč vygenerovaný mobilním telefonem. Chytré technologie vám pomůžou ušetřit peníze. Detektory mohou řídit například světla, když se v pokoji svítí a venku se rozední, světla se automaticky ztlumí.
5 Hudba budoucnosti
Do budoucna nás jistě čekají robotičtí komorníci, kteří vám například odvezou kufry na pokoj. Robotická obsluha baru, nebo restaurace. Dokonce už existuje robotické zavazadlo, které vás následuje a není ho třeba poponášet. Samozřejmostí v dohledné době jistě budou prohlídky hotelů ve virtuální realitě, možnosti rozšíření služeb pomocí augmentové reality aj.